نوشته شده توسط : الهام عبدی

سنگهای ساختمانی

انواع سنگهای ساختمانی

سنگ‌ها از مواد سخت و مقاومی با تنوع رنگ و جنس بسیار بالا هستند که از قدیم به‌عنوان یکی از پرکاربردترین مصالح ساختمانی مورد استفاده بود. این ماده علاوه بر اینکه نقش مهمی در مقاوم‌سازی ساختمان ایفا می‌کند به‌عنوان عنصری تزئینی برای زیباتر کردن بناهای مختلف کاربرد دارد. سنگ‌ها قابلیت‌های ویژه‌ای دارند که آن‌ها را از سایر مصالح ساختمانی متمایز می‌کند. دوام و مقاومت بسیار بالا، جلا پذیری مطلوب، مقاومت سایشی و ضربه‌ای بالا، قابلیت برش و صیقل خوردن، قابلیت شستشو، ثبات رنگ، مقاومت در برابر حرارت و رطوبت، مقاومت خمشی، غیرقابل نفوذ بودن، مقاومت در برابر تغییرات جوی، پایداری در برابر مواد اسیدی و قلیایی و غیره ازجمله ویژگی‌های منحصر به فرد انواع سنگ های ساختمانی است. با وبلاگ آدرس همراه باشید تا با بعضی از پرکاربردترین انواع سنگ های ساختمانی و کاربرد آن‌ها آشنا شوید. به طور حتم تصاویر انواع سنگ های ساختمانی در شناخت آن‌ها به شما کمک خواهند کرد که در این مطلب به آن نیز پرداخته شده است.

سنگ چینی الیگودرز 

سنگ چینی الیگودرز یکی از سنگ‌های کریستالی ایرانی است که از معادن الیگودرز استان لرستان استخراج می‌شود. این سنگ دارای زمینه سفید رنگ بوده که بر روی آن تعدادی خطوط نامنظم مشکی و طوسی وجود دارد. همچنین این سنگ‌ها بسیار درخشان بوده و در زیر نور نمای بسیار زیبایی را ایجاد می‌کند. همچنین این سنگ‌ها ساب پذیری خوبی دارند.

سنگ‌های چینی الیگودرز به شکل اسلب برش خورده و طرح‌های فورمچ و بوک مچ آن بسیار زیبا بوده و طرفداران زیادی دارند. اکثر مهندسین از این مدل سنگ‌ها برای کفپوش رستوران‌ها و تالارهای مجلل استفاده می‌کنند. این سنگ‌ها نور را منعکس کرده و باعث روشن‌تر شدن ساختمان می‌شود.

 

سنگ دهبید شایان

سنگ دهبید شایان (Shayan Dehbid Marble) معروف به مرمریت کرم مارفیل (Crema Marfil) که از پرمصرف ترین سنگ های مرمریت به شمار می رود، دارای رنگ کرم روشن می باشد. البته این سنگ سورت های مختلف دیگری نیز دارد که این سورت ها شامل خط ها های قرمز، قهوه ای و هاله هایی از گل یخ می باشند.
سنگ دهبید شایان به دلیل دارا بودن ویژگی های فیزیکی بسیار عالی و رنگ های زیبا، جزء سنگ های لوکس قرار گرفته است. این سنگ علی رغم کیفیت بالایی که دارد، قیمت آن نیز مقرون به صرفه تر از سایر سنگ ها می باشد.

سنگ ترا اونیکس کارمانیا

سنگ تراونیکس کارمانیا  یکی از زیباترین سنگ های طبیعی ایران است. سنگ کارمانیا ترکیبی از رنگ های سیاه ، سفید، عسلی و طلایی مرمر و تراورتن است که ترکیب آنها زیبایی طبیعت را تصویر میکشد. سنگ تراونیکس کارمانیا به دو روش بی موج و موج دار برش داده میشود. که در روش موج دار رگه های تراورتن و مرمر بصورت لایه لایه در آن دیده میشود و در روش بی موج رگه های تراورتن بصورت هاله در سطح سطح نمایان است. مشخصه بارز این سنگ نورگذر بودن آن در قسمت مرمر است که بسیار مورد استقبال سازندگان و معماران قرار گرفته است. همچنین طرح های بوک مچ و فور مچ این سنگ بسیار زیباست.   

سنگ مرمریت کاشمر

سنگ مرمریت کاشمر جزء مرمریت های سفید روشن می باشد و بدلیل رنگ خاص و روشن خود همواره مورد توجه سازندگان و معماران قرار داشته است. سنگ مرمریت کاشمر دارای دو طرح پر خط و کم خط است که خط های کریستالی یا شاخ گوزنی موجود در این سنگ متغیر است. سنگ مرمریت کاشمر ساب پذیری عالی و از مقاومت سایشی خوبی برخوردار است. در فرآیند تولید سنگ مرمریت کاشمر جهت افزایش براقیت سنگ از رزین و اپوکسی استفاده میگردد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 



:: برچسب‌ها: سنگ چینی الیگودرز، سنگ مرمریت کاشمر، سنگ دهبید شایان، سنگ ترا اونیکس کارمانیا ,
:: بازدید از این مطلب : 107
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()
نوشته شده توسط : الهام عبدی

سنگ گرانیت مشکی

سنگ گرانیت نطنز (Natanz Black Granite) همان گونه که از نامش مشخص است دارای زمینه  مشکی یا دودی است که در سورتهای مختلف رنگ زمینه کمی متفاوت به همراه خطوط محو سفید رنگ بلند است. این سنگ در برابر سرما، گرما، هوازدگی، نور آفتاب و محیط کاربری سخت بسیار مقاوم، سرسخت و با ثبات است. امروزه برای یک دست کردن و جلوه بیشتر این سنگ از مواد اپوکسی استفاده می شود.

سنگ گرانیت مشکی

از سنگ گرانیت مشکی می‌توان در نقاط مختلف ساختمان استفاده کرد. انواع این سنگ در طرح‌ها و اندازه‌های مختلفی به‌منظور استفاده در کاربردهای متنوع از معادن سراسر کشور استخراج شده و پس از فرآوری در بازار عرضه می‌شوند.

موارد استفاده گرانیت مشکی نطنز

  • از گرانیت مشکی بیشتر برای دیوارها، پله ها، کف حیاط، پارکینگ و کف واحدهای تجاری و اداری استفاده می شود.
  • گرانیت مشکی نطنز در برابر مواد شیمیایی بسیار مقاوم بوده و کمترین میزان تغییر رنگ و خوردگی را داراست. همچنین این سنگ آنتی باکتریال است که از تجمع آلودگی جلوگیری نموده و اجازه رشد قارچ و کپک را نمی دهد. از این رو قابل استفاده در آشپزخانه و همچنین آزمایشگاه ها به عنوان صفحه سنگی کابینت است.
  • همچنین در انواع مختلف مانند: فیلم شده و کوبیک تولید می شود که این فراوری ها در رمپهای پارکینگ و پیاده رو ها مورد استفاده قرار میگیرد.
  • و در نهایت به دلیل رنگ منحصر بفرد و زیبا، مکملی بسیار مناسب در کنار سنگهای دیگر در کاربرد ترکیبی به حساب می آید.

عوامل موثر بر قیمت سنگ گرانیت نطنز

قیمت سنگ سیاه نطنز نیز به عواملی چون

  1. سورت سنگ و یکدست بودن طرح و رنگ
  2. کیفیت فراوری در تولید و گونیا بودن
  3. سایز درخواستی
  4. ضخامت

بستگی دارد. همچنین نسبت به سایر گرانیت ها به دلیل رنگ منحصر بفرد و کیفیت بالا، از قیمت بالاتری برخوردار است.

معدن گرانیت نطنز

معدن این سنگ مشکی زیبا در کاشان، کیلومتر پنج جاده نطنز به سمت روستای اوره است که چند سینه کار مختلف استحصال میگردد.

در ادامه میتوانید نقاط قوت و ضعف این سنگ را مشاهده نمایید.

نقاط قوت

  • سطح یکدست و عدم بازی رنگ
  • مقاومت سایشی و فشاری خوب
  • جذب آب پایین
  • تخلخل نزدیک به صفر
  • جلا پذیری بالا

نقاط ضعف

  • وزن بالا
  • قیمت بالا

 



:: برچسب‌ها: سنگ گرانیت مشکی , گرانیت مشکی , سنگ گرانیت نطنز ,
:: بازدید از این مطلب : 83
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 شهريور 1400 | نظرات ()