قیمت سنگ مرمریت
نوشته شده توسط : الهام عبدی

 

عوامل تاثیر گذار بر قیمت سنگ مرمریت و نکات مهم در خرید آن

مرمریت به عنوان یکی از سنگ‌های با کیفیت ساختمانی شناخته می‌شود. این سنگ به عنوان سنگ پله، سنگ دیوار و کفپوش مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته کاربردهای سنگ مرمریت محدود به این موارد نشده و برای شناخت کامل این سنگ و ویژگی‌ها و کاربرد آن می‌توانید مقاله‌ی «کاربرد ها و ویژگی های سنگ مرمریت و انواع آن» را مطالعه کنید.
اما در این مطلب تمرکزمان بر بررسی عوامل مهم در تعیین قیمت سنگ مرمریت و بررسی نکات مهم در خرید آن است. با توجه به تنوع سنگ‌های مرمریت موجود در بازار، آگاهی کافی از این موارد باعث می‌شود تا بهترین انتخاب را در زمان خرید داشته باشید.

نکات مهم در هنگام خرید سنگ مرمریت

س از آن‌که تصمیم به استفاده از سنگ ساختمانی به عنوان مصالح برخی از بخش‌های ساختمان همچون نما، کفپوش، دیوارها و … گرفتید، زمان خرید بهترین سنگ ساختمانی می‌رسد. همان‌طور که می‌دانید سنگ مرمریت گزینه‌ای مناسب برای کف و نمای دیوارهای داخلی‌ست. در واقع استفاده از سنگ مرمریت در فضای بیرونی و به ویژه نمای خارجی ساختمان امری رایج نیست.

پس از بررسی شرایط و انتخاب سنگ مرمریت به عنوان گزینه‌ای مناسب بهتر است بدانید که خود این سنگ نیز انواع مختلفی داشته و شرایط استخراج و فرآوری آن تفاوت‌هایی در انواع مرمریت ایجاد می‌کند. به همین دلیل بهتر است به نکات زیر برای یک انتخاب مناسب توجه کنید.

  • انتخاب سنگ مرمریت با توجه به کاربرد مورد نظر (کفپوش، دیوارپوش، روشویی سرویس بهداشتی، کانتر آشپزخانه و …)
  • توجه به رنگ مرمریت
  • بررسی قیمت و خرید سنگ مرمریت با توجه به بودجه‌ی مورد نظر

تاثیر کاربرد بر انتخاب سنگ مرمریت

این مهم است که سنگ مرمریت را برای چه بخشی از ساختمان می‌خواهید. تفاوت در ساختار سنگ مرمریت باعث می‌شود که همه‌ی انواع آن برای همه‌ی موارد مناسب نباشند و نیاز به بررسی آن‌ها داشته باشید. برای مثال آن دسته سنگ‌های مرمریت که ماهیت آهکی بیشتری دارند درصد جذب آب‌شان نیز بیشتر است. استفاده از چنین سنگ‌هایی در سرویس‌های بهداشتی، آشپرخانه و دیگر نقاطی که تماس با آب بالاست یک اشتباه بزرگ است. چرا که به مرور زمان و بر اثر جذب آب امکان پایین آمدن دوام آن‌ها وجود دارد.

از طرفی جذب آب می‌تواند باعث لک‌پذیری این سنگ‌ها نیز شود و زیبایی آن‌ها به مرور زمان در محیط‌های مرطوب کاسته خواهد شد.

خرید سنگ مرمریت با توجه به رنگ آن

سنگ مرمریت با رنگ‌های زمینه‌ای مختلفی از معادن کشور استخراج و برای استفاده به عنوان سنگ ساختمانی فرآوری می‌شود. در واقع می‌توان گفت هر یک از این معادن مرمریتی با رنگی خاص دارند. برای مثال اگر به دنبال رنگ قهوه‌ای این سنگ می‌گردید می‌توانید به سراغ سنگ مرمریت مهکام و یا سنگ مرمریت هرسین بروید.

از میان سنگ‌های مرمریت با زمینه‌ی سفید می‌توان به سنگ مرمریت سبزوار اشاره کرد و از انواع سنگ‌های مرمریت با زمینه‌ی مشکی سنگ مرمریت نجف آباد، سنگ مرمریت دهبید مشکی و سنگ مرمریت بیرجند از جمله‌ی انتخاب‌های‌تان هستند.

در مجموع می‌توان گفت سنگ مرمریت با رنگ زمینه‌های متنوعی قابل خریداری و استفاده است. از جمله‌ی این رنگ‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مرمریت با زمینه‌ی سفید
  • مرمریت با زمینه‌ی قرمز
  • مرمریت با زمینه‌ی قهوه‌ای
  • مرمریت با زمینه‌ی مشکی
  • مرمریت با زمینه‌ی کرم

انتخاب سنگ مرمریت با توجه به رنگ آن و تاثیرش بر طراحی داخلی ساختمان بسیار مهم است. انتخاب رنگ مناسب سنگ مرمریت با توجه به عوامل زیر امکان‌پذیر است:

  • توجه به دکوراسیون داخلی ساختمان
  • توجه به دیگر المان‌ها (دیوار، کف، رنگ درب و پنجره و …)
  • توجه به فضای مورد نظر و کاربرد آن (مسکونی، اداری و …)

خرید سنگ مرمریت با توجه به قیمت

انواع سنگ مرمریت با توجه به ویژگی‌های مختلفی که دارند، با قیمت‌های متفاوتی به فروش می‌رسند. به همین دلیل اگر سطح قیمت سنگ برای‌تان مهم است و برای برنامه‌ریزی مالی در کار عمرانی خود به بررسی آن نیاز دارید، بهتر است عوامل تاثیرگذار بر قیمت سنگ مرمریت را بدانید.

این مسئله به ویژه در پروژه‌های عمرانی بزرگ که تفاوت قیمت ناچیز در ابعاد کوچک، اختلاف قیمت بالایی برای کل هزینه به دست می‌دهد، از اهمیت بیشتری برخوردار است.

عوامل تعیین کننده قیمت سنگ مرمریت

عوامل مختلفی باعث ایجاد تفاوت در قیمت سنگ‌های مرمریت می‌شوند. در ادامه و به طور مختصر هر یک از این عوامل را از نظر گذرانده و توضیحاتی را در خصوص آن‌ها ارائه می‌کنیم.

قیمت سنگ مرمریت با توجه به کیفیت

اصولاً در تعیین قیمت انواع سنگ‌های ساختمانی کیفیت حرف اول را می‌زند. این ویژگی خود شامل پارامترهای مختلفی از جمله یکنواختی طرح، مقاومت فشاری بالا، تراکم ساختاری و عدم جذب آب و … است.

هر چه سنگ مرمریت از ویژگی‌های بهتری در این زمینه‌ها برخوردار باشد قیمت بیشتری نیز خواهد داشت. توجه کنید که با توجه به کاربردتان کیفیت مورد نظرتان را انتخاب کنید. چرا که در برخی موارد نظیر سنگ دیوار راه پله نیازی نیست لزوماً سنگی با مقاومت بالا در برابر ضربه و حتی سنگی بدون جذب آب استفاده کنید.

قیمت سنگ مرمریت با توجه به رنگ

تفاوت در رنگ‌های مرمریت نیز باعث اختلاف قیمت در انواع مختلف آن می‌شود. هر چه بافت یک سنگ مرمریت یکنواخت‌تر باشد و رگه‌های کمتری در آن دیده شود قیمت آن بالاتر خواهد رفت.

سنگ مرمریت و انواع فرآوری آن

از مراحل پرداخت سنگ و انجام اقداماتی برای زیبایی و استحکام بیشتر سنگ با عنوان فرآوری یاد می‌شود. هر چه هزینه‌ی این مرحله در آماده‌سازی سنگ بیشتر باشد، قیمت تمام‌شده سنگ مرمریت نیز افزایش خواهد یافت. تفاوت قیمت بیشتر به ویژه زمانی ایجاد می‌شود که برای صیقلی‌تر شدن و افزایش استحکام سنگ از موادی همچون رزین و اپوکسی استفاده شود.

تاثیر ابعاد و نوع برش سنگ مرمریت بر قیمت آن

سنگ‌های ساختمانی با ابعاد مختلفی برای استفاده آماده می‌شوند. تایل‌های مرمریت معمولاً در ابعادی نظیر 60×60 ، 40×40 و 35×40 و … به فروش می‌رسند. البته این سنگ با ابعاد بزرگ‌تری همچون 80×80 و همچنین اسلب نیز در بازار یافت می‌شود. معمولاً هر چه ابعاد تایل‌های سنگ بیشتر باشد قیمت آن نیز بیشتر می‌شود.





:: برچسب‌ها: قیمت سنگ مرمریت , سنگ ساختمانی ,
:: بازدید از این مطلب : 110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 25 ارديبهشت 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: